I-III ZET

Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3

TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „WIOSNA WOKÓŁ NAS”

TEMAT:  NASZA PLANETA ZIEMIA

1. KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.

Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.

2. Obejrzyj uważnie filmik pt.: „Kosmita Ubu poznaje naszą planetę”

3. Odpowiedz na pytania dotyczące filmu.

– jak nazywają się ludzie mieszkający na Ziemi?,

– kto mieszka na biegunie południowym (w białej, śnieżnej krainie)?,

– jakie stworzenia mieszkają w morzu i oceanie?

4. Zabawa słowna ,, Prawda -fałsz ”.

Rodzic czyta zdania, a dziecko odpowiada czy to prawda, czy fałsz:

  • Planetą, na której żyją ludzie i zwierzęta jest:

– Wenus?
– Ziemia?
– Jowisz?

  • Ryby żyją w:

– lesie?
– górach?

– w morzu?

  • Nocą świeci:

– Słońce?
– Księżyc?

5. Rysowanie odpowiedzi do zagadek tematycznych.

Przygotuj 1 lub 2 kartki z bloku oraz kredki. Wysłuchaj zagadek czytanych przez rodzica, a swoje odpowiedzi narysuj na kartce. Pokoloruj obrazki. W rysowaniu mogą pomóc Ci rodzice.

Co to za złota świetlana kula,

która swym ciepłem Ziemię otula? (SŁOŃCE)

W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć nocą i wieczorami. (GWIAZDY)

Co to za okrągła planeta, na której bez wody,
tlenu i słońca nie byłoby życia. (ZIEMIA)

Zawsze jest nad nami.

To płacze czasami deszczem,

to śmieje się słońcem ,

albo gwiazd tysiącem. (NIEBO)

Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą.

Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz.

Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. (KSIĘŻYC)


6. Zabawy ruchowe rozwijające równowagę.

ROZGRZEWKA:

Wykonaj kilka skłonów, skrętów tułowia, przysiadów i podskoków.

ZABAWY RUCHOWE:

Ustaw w rzędzie (w niedużej odległości od siebie) kilka przedmiotów (np. butelki z wodą lub puste butelki po napojach, albo np. jakieś maskotki).

To będzie mały tor przeszkód, który musisz przejść slalomem (czyli z omijaniem ustawionych przedmiotów),  za każdym razem będziesz miał utrudnione zadanie:

– najpierw swobodnie przejdź swój tor przeszkód do końca i z powrotem,

– następnie weź kubek z wodą i zrób to samo, ale tak, żeby nie rozlać wody, nie spiesz się

– zamknij oczy i spróbuj pokonać tor przeszkód (nadal slalomem) z zamkniętymi lub zawiązanymi oczami,

– weź piłkę i pokonaj tor przeszkód tocząc piłkę przed sobą – tam i z powrotem.

Jeżeli Ci się spodobało, to możesz te ćwiczenia wykonać kilka razy, albo wymyślić inne utrudnienia, ale pamiętaj o bezpieczeństwie oraz o tym, by posprzątać pokój po skończonej zabawie J

7. Zabawy ruchowe przy muzyce.

Poproście mamę, aby dała wam jakąś chustkę, apaszkę lub kawałek materiału.

Podczas słuchania piosenek poruszaj się w rytm muzyki w dowolnym stylu, a podczas refrenu faluj materiałem w górze nad głową i w dole między kolanami na zmianę 🙂

Zapraszamy do tańca:

ZIEMIA WYSPA ZIELONA

UFOLUDKI NA URLOPIE 

UKŁAD SŁONECZNY 

ŚWIAT W NASZYCH RĘKACH 

Related posts

Leave a Comment

Skip to content