Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3
TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „WIOSNA WOKÓŁ NAS”
TEMAT: NASZA PLANETA ZIEMIA
1. KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
2. Obejrzyj uważnie filmik pt.: „Kosmita Ubu poznaje naszą planetę”
3. Odpowiedz na pytania dotyczące filmu.
– jak nazywają się ludzie mieszkający na Ziemi?,
– kto mieszka na biegunie południowym (w białej, śnieżnej krainie)?,
– jakie stworzenia mieszkają w morzu i oceanie?
4. Zabawa słowna ,, Prawda -fałsz ”.
Rodzic czyta zdania, a dziecko odpowiada czy to prawda, czy fałsz:
- Planetą, na której żyją ludzie i zwierzęta jest:
– Wenus?
– Ziemia?
– Jowisz?
- Ryby żyją w:
– lesie?
– górach?
– w morzu?
- Nocą świeci:
– Słońce?
– Księżyc?
5. Rysowanie odpowiedzi do zagadek tematycznych.
Przygotuj 1 lub 2 kartki z bloku oraz kredki. Wysłuchaj zagadek czytanych przez rodzica, a swoje odpowiedzi narysuj na kartce. Pokoloruj obrazki. W rysowaniu mogą pomóc Ci rodzice.
Co to za złota świetlana kula,
która swym ciepłem Ziemię otula? (SŁOŃCE)
W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć nocą i wieczorami. (GWIAZDY)
Co to za okrągła planeta, na której bez wody,
tlenu i słońca nie byłoby życia. (ZIEMIA)
Zawsze jest nad nami.
To płacze czasami deszczem,
to śmieje się słońcem ,
albo gwiazd tysiącem. (NIEBO)
Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą.
Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz.
Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. (KSIĘŻYC)
6. Zabawy ruchowe rozwijające równowagę.
ROZGRZEWKA:
Wykonaj kilka skłonów, skrętów tułowia, przysiadów i podskoków.
ZABAWY RUCHOWE:
Ustaw w rzędzie (w niedużej odległości od siebie) kilka przedmiotów (np. butelki z wodą lub puste butelki po napojach, albo np. jakieś maskotki).
To będzie mały tor przeszkód, który musisz przejść slalomem (czyli z omijaniem ustawionych przedmiotów), za każdym razem będziesz miał utrudnione zadanie:
– najpierw swobodnie przejdź swój tor przeszkód do końca i z powrotem,
– następnie weź kubek z wodą i zrób to samo, ale tak, żeby nie rozlać wody, nie spiesz się
– zamknij oczy i spróbuj pokonać tor przeszkód (nadal slalomem) z zamkniętymi lub zawiązanymi oczami,
– weź piłkę i pokonaj tor przeszkód tocząc piłkę przed sobą – tam i z powrotem.
Jeżeli Ci się spodobało, to możesz te ćwiczenia wykonać kilka razy, albo wymyślić inne utrudnienia, ale pamiętaj o bezpieczeństwie oraz o tym, by posprzątać pokój po skończonej zabawie J
7. Zabawy ruchowe przy muzyce.
Poproście mamę, aby dała wam jakąś chustkę, apaszkę lub kawałek materiału.
Podczas słuchania piosenek poruszaj się w rytm muzyki w dowolnym stylu, a podczas refrenu faluj materiałem w górze nad głową i w dole między kolanami na zmianę 🙂
Zapraszamy do tańca:
ZIEMIA WYSPA ZIELONA
UFOLUDKI NA URLOPIE
UKŁAD SŁONECZNY
ŚWIAT W NASZYCH RĘKACH